Ayah. . .

Author: iyda /

Ya Allah,zaman skrg ni byk yg dah terpesong kan?jgn kata budaya,agama pown dah x thu amik berat..Ya Allah,Kau berikanlah petunjuk ke-atas kami yg lemah ini ke jalan yg benar supaya hidup kami kekal tidak terpesong kepada jalan yang tidak baik..Amin...

hari ni,5.6.11(Ahad) dlm sejarah,aku sendiri menjadi pendengar setia kepda org yg telah ditggl kan isteri n anak2..ye la kan,slama ni asyik tgk kat tv,bace magazine,blog je pasal org2 yg telah ditggalkan isteri n anak2 ni..slama ni aku judge je manusia yg jenis xkenang jasa mak ayah ni manusia yg xda hati perut..tp hari ni aku judge manusia yg jenis ni mmg sgt2 kejam,lebih dari xda hati perut..Nauzubillah..kalaulah aku diberi peluang,teringin sgt aku cium pipi Toksu..sbarlah wahai Toksu(si pencerita aka org yg tlah dtgglkan isteri dan anak2),segala kepahitan yg Toksu lalui ini ada hikmah disebaliknya.Jgan lah Toksu menyalahkan diri sendiri kerana perkara yg berlaku tetap berlaku..sumenya lepas atas bersebab..:(( sayunya hati bila dgr Toksu cerita isteri dan anak2 Toksu sudah anggap Toksu tidak ada lagi didunia ni..Astaghfirullahalazim..kenapa engkau x bersyukur yg engkau masih mempunyai ayah semulia ini wahai anak2..kalaulah Toksu jd ayah aku?akan aku jaga smpai ke akhir hayatnya..:( menangis hati aku sehingga skrg..aku teringin sgt nak rasa kasih syg ayh,tapi ada pula manusia yg xmahu kasih syg seorg ayah..Ya Allah,Kau bukakan lah hati mereka..:( Toksu,tabahkan lah hati,kuat kan semangat utk terus hidup.hayat yg ada skrg jgn lah disia2 kan..biarlah kepada mereka yg meninggal kan Toksu keseorgan,ada blasan yg menunggu..apa yg berlaku ini,adalah dugaan dari-Nya..dugaan besar ini hanya diberi kpda org yg kuat spt Toksu..bersyukurlah kpada-Nya dan redha atas ketentuan-Nya..kepada si isteri,berdosa besar..:((

*menangis aku...hmmm

p/s:jgn berlaku kasar dgn kedua ibu bapamu..mereka adalah manusia mulia yg besarkan kamu..kenanglah jasa dan hargailah mereka selagi hayat mereka masih ada..syg Toksu!!!

ads:

Author: iyda /